A megbízott vagy alkalmi munkavállalók adatainak kezelésére szolgál a Karbantartás menü Megbízottak adatai című menüpontja. Ezt elindítva a következő ablak jelenik meg:
A főállásúak adatkezelő ablakától eltérően ez az ablak nem tartalmaz különböző részleteket megjelenítő adatlapokat, hanem egy ablakon belül szerepel egy kisebb táblázat és alatta az adatsorok részletes megjelenítésére, rögzítésére szolgáló adatbeviteli (űrlap) rész. Az ablak egyes elemeinek, nyomógombjainak szerepe az előző pontban már ismertetésre került, az alábbiakban az új vagy sajátos lehetőségek, elemek leírására kerül sor.
A megbízottak adatai:
Fontos! A főállásúaknál már rögzített személy adatait ebbe a táblába nem kell bevinni, ha részére eseti vagy havi béren kívüli kifizetés történik. Ugyancsak nem vihető fel a főállásúaknál már létező személyi azonosítóval új megbízott, ezt a rendszer az adatok mentésekor ellenőrzi és adott esetben hibaüzenettel jelzi az azonosító módosítás szükségességét.
Az adatkezelő funkciógombok közül az Áthelyezés és a Nyomtatás egyedi működésű, a többi gomb működése/hatása a Főállásúak törzsadatai témakörben leírtak szerinti.
Az Áthelyezés kétféle működést tesz lehetővé, amit a buboréksúgója is megjelenít. Bal egérgombbal az aktuális (a táblázatban piros színnel kiemelt) személyre vonatkozóan a következő üzenet jelenik meg:
Az Igen gombra adott jóváhagyó válasz után újabb megerősítést kér a program:
Az Igen gombra adott újabb jóváhagyó válasz után megtörténik a főállásúakhoz történő felvétel, a megbízott személyi adataival töltődnek ki a főállású megfelelő adatai, belépési dátumként az aktuális gépi dátummal. Természetesen a felvett adatokhoz még szükséges a főállásúaknál kötelezően megjelölt adatok felvitele vagy beállítása, illetve az átvitt adatok is módosíthatók, ha szükséges. A megbízott korábbi kifizetési adatai törlésre kerülnek, ezért ezen művelet előtt, ha szükséges, az addigi kifizetési adatairól célszerű egy Bérkarton kigyűjtést és nyomtatás készíteni.
Az Átmásolás jobb egérgombbal azoknak a személyeknek a tömeges átmásolását teszi lehetővé, akik szűrését a következő üzenetre adott válasszal lehet pontosítani:
Az Igen gombbal adott válasszal minden megbízott átmásolásra kerülhet, Nem válasszal pedig csak azok, akik a képernyő táblázatának 3. oszlopában be lettek jelölve (lásd a piros nyíl alattiakat). Ezt követően egy másik vállalkozás adatmappájának kiválasztását kéri a program:
Mégse gombbal még vissza lehet vonni az átmásolást, OK gombbal pedig a korábbi szűrőválasztás szerinti személyek kerülnek átmásolásra. A személyi azonosító duplázódások elkerülésére további szűréssel csak azok a személyek kerülnek átmásolásra, akiknek a személyi azonosítója még nem szerepel a a célmappában lévő főállásúak táblájában. A művelet végén egy üzenet jelzi, hogy a kijelölt szűrésből hány személy másolása történt meg, és a célmappa törzsadataiban megjelennek a ténylegesen átmásolt személyek. Eltérően a korábbi áthelyezéstől, az átmásolt személyek a kiindulási mappából nem lesznek törölve.
A Nyomtatás funkcióban a következő képernyő szerinti listák nyomtatására, és egyéb adatkezelésekre van lehetőség egyéb jogviszonyok esetén:
A fenti képen történő kijelölés szerint egymás után kinyomtatódnak a választott listák, ha a Listázás indítása gombra kattintunk. A Törzskarton nyomtatásának kérésekor a felvitt törzsadatok listázására van lehetőség:
A listaválasztó ablak egyszerűsített foglalkoztatott (alkalmazás minősége: 60) esetén az alábbiak szerint kiegészül a listára kerülő további adatok megadási/módosítási lehetőségével:
Itt rögzíthető az egyszerűsített foglalkoztatás egy időszakra (max. 5 napra) a fenti adatok kitöltésével. A Munkaviszony időszak: dátumának kezdete és vége megadása után ellenőrzés történik, hogy az éves keretösszeg felhasználásra került-e. Ha igen, hibaüzenettel jelzi, és ez ellenőrizhető a havi munkanap felhasználások fenti táblázatában is. A Bruttó kifizetés: összegét kell beírni, majd a Kifizetés jogcíme: kiválasztása kötelező és a Mentesített keretösszeg alapja: kötelező kiválasztása utolsó adatként, a mentett bértétel később megtekinthető a Havi rögzítés ablak Bértételek adatlapján is. Ezt követően ebből az ablakból adatexport indítható a <tárgyév>T1042E nyomtatványba az egyszerűsített foglalkoztatás bejelentéséhez az ablak jobb alsó sarkában lévő parancsgombbal. A feladás ténye a bértételhez is bejegyzésre kerül, amit egy újabb válasszal kell megerősíteni, ha az ÁNYK programból ténylegesen megtörtént a feladás. Amennyiben a feladott foglalkoztatás valamelyik adata hibás, és emiatt javítani, majd ismételni kell a folyamatot, előtte törölni kell a korábbi feladást. A törlés feladását erre a parancsgombra ismételt kattintással lehet indítani, melyre adott jóváhagyó válasszal megtörténhet a törlés adatainak ÁNYK-ba történő exportálása, majd onnan végleges feladása, melynek sikeressége esetén a bértételről törlődik a feladás ténye, és szüksége esetén a Megbízottak adatai ablakban történő javítás és a Havi rögzítés Bértételek lapján történő törlés majd visszatérve erre a lapra újabb felvitel után a feladási folyamat ismételhető.
A listaválasztékból az egyszerűsített foglalkoztatás Munkaszerződés nyomtatására az ahhoz szükséges további adatok kitöltésével van lehetőség:
A Jövedelmi lista nyomtatásakor a megadott időszakra szűrt egyszerűsített jogviszony szerinti (vagy ekho-s) kifizetések listázhatók:
A Költség nyilatkozat nyomtatására az egyéb megbízottak részére van lehetőség (általában 41 alkalmazás minőségi kód esetén).
A 25 év alatti nyilatkozat a jövedelemadó kedvezményhez kapcsolódó nyilatkozat, melynek nyomtatására csak a 25 év alattiak részére van lehetőség.
Az EKHO nyilatkozat az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulási törvény szerint adózó részére nyomtatható, vállalkozás és tárgyév specifikus lista, melynek sablonja az adott vállalkozás igénye szerint kerül leszabásra a vállalkozással történő egyeztetést követően.